dijous, de juliol 05, 2007

La pela és la pela!

Ja es veia venir! Sense els calers no tens res. Un estatut sense calers no és res i la gestió de renfe sense calers és encara pitjor, perquè a sobre l'has de pagar de la teva butxaca. Ho vaig defensar des del principi, que l'estatut només hauria de tenir un article, el referent al finançament. Quelcom semblant a això: "Catalunya recaptarà i gestionarà els seus impostos". Amb això n'hi haguès hagut prou. Tothom que s'ha emancipat dels seus pares sap que no ets independent fins que tens els teus propis ingressos. Llavors, a) fas el que et dona la gana i b)et defineixes com et surt d'allà abaix.

Pretendre com ERC que els espanyols et reconeguin la nacionalitat catalana és infantil, inmadur i poc pràctic. És la resta del món qui t'ha d'acceptar com a nacionalitat, els espanyols no ho faràn mai. Conclusió, es va acceptar un text molt maco que no serveix per a res i la part més important(repeteixo, el finançament) es va posposar i a sobre supeditar a una comissió bilateral i una agència consorciada. Pitjor, impossible. A la vida hi ha moments clau que en què no pots fallar, quan ets davant del porter xut sec, ras i ajustat al pal. CiU va buscar l'empat i ha perdut la lliga.

Qui em coneix sap que critico molt a CiU. I qui em coneix encara millor sap que només critico a qui crec que té capacitat per fer les coses bé. Criticar el PSC no porta enlloc. Ja ho sé que són una sucursal del PSOE, o que ERC són una colla de filolegs penjats.

El més divertit de tot és que pretenen arribar al poder fent que en ZP forci en Montilla a claudicar davant de l'Artur Mas. La siuació em recorda a: " Senyu, jo he guanyat les eleccions".També em fa molta gràcia quan des de CiU reclamen la presidència de la Generalitat per haver tret més escons que cap altre partit. Seguirien mantenint aquestes exigències si la federació se separès? Han fet números? Potser és aquesta la garantia de que no se separaran.

Per cert, si haguèssin fet la feina, apretat els cargols a en zapa, i tret un bon pessic amb el finançament, haurien guanyat un munt de vots com el meu. No ho han fet, i per tant no els votaré. Com m'agrada la democràcia.