Limitacio a 80 Km/h a l'area metropolitana
Limitacio a 80 Km/h a l'area metropolitana
Que totes les revolucions de l'historia de la humanitat neixen d'un canvi energètic és tant evident com que els recursos naturals son finits i el seu temps de renovacio amb l'actual tasa d'utilitzacio ens porta a un horitzo de mancança i de preus a l'alça. Per tant totes aquelles societats que s'avancin al canvi ho tindran més fàcil a l'hora d'afrontar-lo i adaptar-se als grans canvis vol dir viure millor. (En cap moment plantejo com a motiu el canvi climàtic, suposadament degut a les emissions, més ben al contrari criteris economics, d'estalvi).
La nova normativa sobre restriccions de velocitat per tal de disminuir les emissions de gasos i particules és una gran noticia. En primer lloc perquè podrem respirar millor, que no és poc. En segon lloc i personalment crec que més important per reduir el consum energètic. Els cotxes funcionant entre 80 i 90 Km/h tenen un rendiment més alt. En altres paraules, per fer el mateix trajecte consumeixen menys.
La segona part de la directiva europea planteja disminuir no tan sols la velocitat sino el volum del trànsit. Com no podia ser d'una altra manera el PSC és incapaç de definir les mesures especifiques. Es a dir, com ho pensen fer perquè el comu dels mortals deixi d'agafar el cotxe. Tot allo que comenci per sensibilitzacio, educacio, forums,...MERDA. Té un efecte més que dubtos i a sobre triga molts anys en fer efecte, el retard és bestialment gran.
De solucions n'hi ha de dos tipus, les incentivadores i les cohercitives. Les incentivadores son aquelles en les que dones alternatives a la gent o li pagues ( o desgraves) per un determinat comportment. Amb alternatives amb refereixo a Trens, autobusos, trams, en més quantitat, de millor frequència, que arribin més lluny, que funcionin més hores i a un preu asequible i si, amb 2 classes (Aixo ja ho explicaré més endavant). Una altra mesura molt important son els parquings al costat ( no a 2 km) de les estacions. Al final tot es tradueix en "pasta, molta pasta". Pero costa el mateix aixo que fer carreteres, amb un impacte territorial inferior.
Pel que fa a les cohercitives son interessants quan els dos sistemes competeixen en les mateixes condicions de servei i costos a l'hora de convencer els usuaris que prefereixen comprar un cotxe.
Al final els usuaris miren quan triguen en desplaçar-se, el temps d'espera, quan li costa i lo "cool" que queda portar un cotxe. En una societat on la majoria llegeix diaris en els quals le nombre d'aparicions per article de la Britney Spears, Paris Hilton i el rapero de torn és màxim; quan anem pel Big brother n° 8 i la Patricia ja no sap d'on treure freaks; potser millor que no deixem la decisio en mans de la consciéncia ecologica, tan senzill com que n'hi ha que no en tenen.
La rao de la indefinicio del PSC és tan senzilla com que fent el que toca contradiria la seva politica d'infraestructures acomplexada, sense criteri propi i mirant sempre cap a CIU, com per voler donar una falsa imatge de centre. L'exemple més clar és el quart cinturo.
3 comentaris:
Sobre aquest tema hi ha moltes dades per buscar, una feina per la que no tinc ganes ni temps. Quan ho he vist a les notícies, el primer que he pensat ha estat en riure! És una broma? L'ajuntament limita la velocitat a 80 km/h a BCN (on se suposa que no es poden superar els 50 km/h)i a les vies d'accés. El paio que ho ha pensat deuria anar fumat perquè el primer que et diria qualsevol persona que intenta entrar a Barcelona en dia laborable, i festiu també, és que als 80 km/h no hi arriba ni de broma. El contrari, es veu atrapat en retencions que l'obliguen a viatjar de 0 a 10 km/h. Endavant senyor alcalde! limiti'm el sou a 30 milions d'euros, quan el que em passa és que tinc problemes per arribar a final de mes!
Dades que cal buscar -d'estudis seriosos, no de la seu d'ICV-: 1)Quina és l'aportació real dels cotxes a la contaminació ambiental? Què contamina més, anar 10 minuts a 80 o anar tres quarts a 20 i haver d'estar aturat i arrancar constantment? Si el problema és la velocitat, per què no la limitem a 80 km/h a tota la xarxa viària catalana i així tindrem un aire de collons? Que consti que no faig cap judici sobre aquestes qüestions, però em sembla que, com sempre, es comença la casa per la teulada.
Menció a part pel tema del transport públic a BCN. Mai n'havia tingut una bona opinió, però d'ençà del setembre tinc la sensació que és catastròfic! En un mateix dia se m'ha arribat a espatlllar al anar i al tornar de treballar. Si això et passa un dia pot ser fruit de la casualitat, però quan fets com aquest es repeteixen setmana rere setmana és que passa alguna cosa. Sr. Montilla, que el metro funcioni tota la nit els dissabtes perquè puguem tornar amb metro a dormir la mona està molt bé, però no fora millor que comencessim per fer funcionar el que tenim? Per què collons vull jo que hi hagi pantalles a les andanes -on, per cert, no hi fan res de bo i s'hi parla un català montillesc-? Jo vull arribar a l'hora. N'estic fart del metro, no és un transport seriós, només l'atzar sap si arribaràs als teus compromisos amb mitja hora de retard. El que és millor és que com sempre, cada any s'apuja 5 vegades més que la inflació.
Un simptoma més dels procés de cubanització que estem incobant. Per aquest és un tema del que ja parlaré un altre dia.
Salutacions des de Barcelona. Sinn Féin!
Sobre aquest tema hi ha moltes dades per buscar, una feina per la que no tinc ganes ni temps. Quan ho he vist a les notícies, el primer que he pensat ha estat en riure! És una broma? L'ajuntament limita la velocitat a 80 km/h a BCN (on se suposa que no es poden superar els 50 km/h)i a les vies d'accés. El paio que ho ha pensat deuria anar fumat perquè el primer que et diria qualsevol persona que intenta entrar a Barcelona en dia laborable, i festiu també, és que als 80 km/h no hi arriba ni de broma. El contrari, es veu atrapat en retencions que l'obliguen a viatjar de 0 a 10 km/h. Endavant senyor alcalde! limiti'm el sou a 30 milions d'euros, quan el que em passa és que tinc problemes per arribar a final de mes!
Dades que cal buscar -d'estudis seriosos, no de la seu d'ICV-: 1)Quina és l'aportació real dels cotxes a la contaminació ambiental? Què contamina més, anar 10 minuts a 80 o anar tres quarts a 20 i haver d'estar aturat i arrancar constantment? Si el problema és la velocitat, per què no la limitem a 80 km/h a tota la xarxa viària catalana i així tindrem un aire de collons? Que consti que no faig cap judici sobre aquestes qüestions, però em sembla que, com sempre, es comença la casa per la teulada.
Menció a part pel tema del transport públic a BCN. Mai n'havia tingut una bona opinió, però d'ençà del setembre tinc la sensació que és catastròfic! En un mateix dia se m'ha arribat a espatlllar al anar i al tornar de treballar. Si això et passa un dia pot ser fruit de la casualitat, però quan fets com aquest es repeteixen setmana rere setmana és que passa alguna cosa. Sr. Montilla, que el metro funcioni tota la nit els dissabtes perquè puguem tornar amb metro a dormir la mona està molt bé, però no fora millor que comencessim per fer funcionar el que tenim? Per què collons vull jo que hi hagi pantalles a les andanes -on, per cert, no hi fan res de bo i s'hi parla un català montillesc-? Jo vull arribar a l'hora. N'estic fart del metro, no és un transport seriós, només l'atzar sap si arribaràs als teus compromisos amb mitja hora de retard. El que és millor és que com sempre, cada any s'apuja 5 vegades més que la inflació.
Un simptoma més dels procés de cubanització que estem incobant. Per aquest és un tema del que ja parlaré un altre dia.
Salutacions des de Barcelona. Sinn Féin!
La limitacio de velocitat no es refereix a Barcelona ciutat. Es refereix a l'area metropolitana. De fet a l'article de la vanguardia explica que en zones amb velocitat màxima inferior no es reduirà per no causar problemes de trànsit. Aquesta normativa s'aplica no per ICV, sino per obligacio de la directiva europea sobre contaminacio.
Estic molt d'acord amb que cal invertir més diners i sobre tot fer les coses ben fetes. Tot i que el metro de Barcelona, especialment algunes linies, s'espatlla molt sovint, crec que és prioritari no ja arreglar sino instalar sistemes de transport ferroviaris a la zona metropolitana.
Publica un comentari a l'entrada